lørdag 26. februar 2011

Halvveis i oppholdet!

Ja, da har vi vært her i akkurat sju uker, og har igjen sju. Synes tida går litt i forteste laget, for det fins ikke noe som hete lyst til å dra tilbake til Norge. Det er nå en virkelig begynner å bli litt etablert her, med tanke på jobb, språk og kjentfolk. Regne med at det bli snørr og tårer på alle mann ved avreise.

Nå har jeg ikke blogga på ei lita stund, men det går i jobb hele dagen, og etter jobb er jeg enten veldig sliten eller så prøve å finne på noe sosialt. De tre første ukene på jobb har gått veldig fort, og helgene har vi bare vært her i Graz. Skal prøve å få til noen utflukter de kommende helgene.
Fra mandag starter vi med å jobbe fra 07.00 til 17.45 med fri hver fredag, så da blir det muligheter for utflukter.

Når det gjelder jobben, så arbeider jeg nå alene ved Wallner, ettersom Håkon valgte å dra hjem sist mandag.
Det går veldig greit. Liker arbeidsplassen og folkene jeg jobber med. Går i tysk hele dagen, og det er bare kjempebra.
Litt uvant å ikke gå rundt med like mye verktøy på seg som hjemme, men er nok en vanesak.
De tre ukene jeg har jobbet, har det gått mest i platekledning og lekting i himling og på vegg. Her har vi brukt noe som her heraklith-plater.
En annen ting som er uvant her, er at det er veldig mange folk på arbeidsplassen. sånn som nå, er det tømrere, murere, rørleggere, elektrikere, egne folk for å legge gips, egne folk for å sette inn vinduer, og taktekkere. Utrolig nok, så er det ikke kaos.

Her har vi akkurat starta med plater i taket. Annenhver plate og lekt.

Heraklith-plate på nært hold 




Her er platene på plass i denne delen. en ser i taket hvor veggene kommer. 



 
Bjelkeskjøt lagd med motorsag. De ble veldig overraska da jeg sa jeg ikke har lært detta på skola
for her er det en sjølfølge å kunne det. 







 Denne, ei sirkelsag, og to motorsager er alt vi har av sager på byggeplassen, men det funker bra!

Spikerpistol for 130 mm spiker.  





Her jobber vi i øverste etasje!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar