fredag 14. januar 2011

Allerede ei uke gått!

I dag har det allerede gått ei uke her, og jeg skjønner ingenting. Går utrolig fort!
Vi har også hatt tre dager på språk-kurs, så nå er det litt mer håp for tysken. Vi fire som er her har kurset heme med en lærer nedi her, Gelinde Fasshold. Veldig flink til å lære bort, så har forhåpninger no. Ikke at jeg følte meg heelt tysk i dag, da jeg prøvde meg  på mine første hele setninger i butikken. Kjente svetten rant nedover ryggen når jeg måtte tvinge ut noen dårlig uttalte ord. Men det er da for all del en start, og god underholdning for den jeg snakker til.

Begynner å bli ganske kjent rundt om i byen også, så begynner å føle meg litt mer "heme" her. Trives veldig godt med det !

Nå skal jeg, Ørjan og Elisa dra en tur til Salzburg og se oss litt rundt. Ettersom Håkon kom senere enn oss, altså mandag, så ville han være igjen å utforske Graz litt mer i stedet for å være med dit.
Vi har fått låne bilen til Maria (Altså vår kontaktperson nedi her), så vi skal kjøre. Ell Ørjan, ettersom han er den eneste av oss tre som har lappen.

2 kommentarer:

  1. Spennende! Tok dere noen bilder fra Salzburg?:) Vært morro å se:) Husk å kjøre forsiktig da! ;)
    Mvh Tonje

    SvarSlett